Tammilaakson keppi- ja puuhevosfoorumi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Tammilaakson keppi- ja puuhevosfoorumi

Foorumi, jossa keskustellaan keppihevosista ja puuhevosista
 
PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisään  

 

 Harrastetaanko puuhevosia vielä?

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
kotamäen
Vierailija




Harrastetaanko puuhevosia vielä? Empty
ViestiAihe: Harrastetaanko puuhevosia vielä?   Harrastetaanko puuhevosia vielä? EmptyPe Huhti 23, 2010 9:18 am

Hei kaikille foorumilaisille!

Olen peräti parikymppinen opiskelija, jonka lapsuuteen ja nuoruuteen kuuluivat puu- ja keppihevoset hyvin suurena osana. Rakensimme niitä itse, minun kotonani oli itse rakennettu talli niille ja kavereiden puuhevosia asustelemassa tallissani.

Koska olen jo aikuisuuteen ehtinyt, hautasin puuhevosharrastuksen (josta keppihevoset jäivät viimeisinä aikoina kokonaan pois) vuosia sitten, ja annoin hienon tallinkin isälle puuvajaksi, jonka nurkkaan kokosin hyväkuntoisimmat hevoset odottamaan parempia aikoja.

Siitä on tosissaan useita vuosia, ja muutama päivä sitten isä soitti ja kysyi vieläkö noita hevosia tarvitsee. Kävin siis vanhempieni luona kaivamassa kaikki vanhat hevoset päivänvaloon, ja mietin vieläkö joku harrastaa puuhevosia.

Yläasteikäisenä olisin ollut onnesta soikeana, jos jostakin olisi voinut oikeasti ostaa hevosen, ettei sitä olisi tarvinnut rakentaa. Mutta Googlesta katsoessani löysin vain tämän foorumin, jonka aktiivisuutta kovasti muuten epäilin! Keppihevosyhdistyksen sivuista en osannut sanoa käykö siellä enää kukaan, ja minne ovat kadonneet puuhevoset?

Aikoinaan jokainen luokallani ollut tyttö halusi oman puuhevosen, ja sellainen sitten rakennettiin yhdessä ja pistettiin minun kotitaloni pihalle rakennettuun talliin asumaan. Silloin luettiin Hevoshullusta puuhevosleiri-ilmoituksia, ja yhdelle osallistuinkin kahtena peräkkäisenä kesänä vieden oman hevosen mukanani (toisena vuonna kaverini hevosineen lähti matkaan myös). Internet tuli vasta aika myöhäisessä vaiheessa mukaan kuvioon, mutta silloin toiminta myös netissä oli aktiivista ja sain uusia ystäviä sitä kautta, minkä lisäksi omien nettisivujemme vieraskirja oli jatkuvasti pullollaan tuttujen ja tuntemattomien viestejä!

Harrastimme myös oikeasti ratsastusta jokainen omilla talleillamme, minkä vuoksi monen aikuisen oli vaikea ymmärtää minkä takia puuhasimme vielä puisten hevosten kanssa, kun kävimme kerran ratsastamassa ihan oikeillakin. Oma puuhevostalli oli kuitenkin ihan erillinen maailmansa, hevoset olivat meidän omia, ja niille sai keksiä mielenkiintoisia tarinoita, kirjoitella tallipäiväkirjoja, kokoontua yhteen viettämään viikonloppuja kavereiden kanssa... Me pidimme jopa omia leirejä (hiihtolomallakin kerran). Se, jos mikä oli hyvä tapa pitää yllä kaveripiiriä ja tehdä jotakin kehittävää.

Millaista tämä harrastus on nykyään? Ketkä tänne foorumille kirjoittavat?

Nyt minulla olisi jollekin aktiiviselle harrastajalle mahdollisuus tarjota ainakin kaksi isoa puuhevosta (ja kaksi isoa heppaa lisää, mutta niistä pitää vielä kysellä kaveriltani olisiko hänellä tarvetta antaa niitä esimerkiksi kummilapsille), mutta haluan ensin selvittää kiinnostavatko puuhevoset enää ketään nuorta.

Ja jos ketään kiinnostaa, voin kyllä kertoa vaikka millaista oli puuhevosharrastus jopa yli 10-vuotta sitten. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Anna
Vierailija




Harrastetaanko puuhevosia vielä? Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastetaanko puuhevosia vielä?   Harrastetaanko puuhevosia vielä? EmptyPe Huhti 23, 2010 1:16 pm

Hienosti, olet kertonut paljon kaikesta puuhevosten parissa (:
Itseäni, kiinnostaisi tietää millaista harrastus oli muutamia vuosia sitten ^^
Kivat, tallit sullakin varmaan ollut ja onko enään ?
Takaisin alkuun Siirry alas
kotamäen
Vierailija




Harrastetaanko puuhevosia vielä? Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastetaanko puuhevosia vielä?   Harrastetaanko puuhevosia vielä? EmptyPe Huhti 23, 2010 2:08 pm

Niin, haluaisin tietää onko puuhevosista kiinnostuneita enää, ja että kannattaako minun yrittää jollekin tarvitsevalle myydä pientä korvausta vastaan nuo vanhat puuhevoset.

Odottelen vielä hieman vastauksia, niin laitan sitten tuonne myynti-ilmoituksiin hevoset (kuvat ym) ja kerron siellä tarkemmin sijainnista ja muusta.

Voinen myöhemmin aloittaa myös vanhoista ajoista kertovan topikin tänne, kunhan saan ensin hoidettua pois alta tämän. Smile

Itse en enää ole, kuten kirjoitinkin, vuosiin pitänyt puuhevostallia, koska olen jo liian vanha. Razz Lisäksi olen muuttanut jo aikaa sitten pois kotoa, opiskelut vievät aikaa ja tietysti aikaani verottaa pienen "perheeni" (johon kuulun vain minä ja mieheni) arki. Puuhevostalliaikoihin ei ole paluuta enää, mutta koska tiedän miten tärkeä koko harrastus voi jollekin olla, haluaisin luovuttaa minulle jääneet hevoset (ja itse asiassa osa varusteistakin taitaa olla tallella...) jollekin, joka osaa niitä edelleen arvostaa. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Lulu
Bis
Lulu


Viestien lukumäärä : 105
Join date : 21.06.2008
Ikä : 28

Harrastetaanko puuhevosia vielä? Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastetaanko puuhevosia vielä?   Harrastetaanko puuhevosia vielä? EmptySu Elo 08, 2010 5:01 pm

Itseäni kiehtoo puuhevoset hyvinkin paljon. On jännää miten nykymaailmassa nämä keppihevoset ovat vieneet voiton melkein kokonaan. Sillä ei enään monenkaan keppihevossivuilta löydy puuhevosia enään. Itselläni on ollut yksi puuhevonen aikoinaan myös, mutta sitten iskä tuli tekemään siitä sahaus tuen. Minua kyllä kiinnostaisivat nuo sinun puuheppaset hyvinkin paljon, mutta minun tuurillani asutte kuitenkin liian kaukana. Mutta jutellaan vaik enempi tästä ja voisitko kertoa myös puuhevosten koosta ja onko esim. kankaalla päällystetty, eli ei kestä sadetta ja niin pois päin. Itse pidän puuhevosista ja jos jakselet niin ois hyvin mukavaa kuulla millaista puuhevosharrastus oli silloin kun sinä sen aloitit. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/khttammilaakso
Elba
Vierailija




Harrastetaanko puuhevosia vielä? Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastetaanko puuhevosia vielä?   Harrastetaanko puuhevosia vielä? EmptySu Huhti 10, 2011 1:20 pm

Voisin olla kiinnostunut näistä polleista, mutta tieto mahdollisesta päällystyksestä tai kuvia olisi mukava nähdä ensin. Ja hinta...=)
Takaisin alkuun Siirry alas
KhtNiittyjoki
JS
KhtNiittyjoki


Viestien lukumäärä : 6
Join date : 24.03.2010
Ikä : 26
Paikkakunta : Lahti

Harrastetaanko puuhevosia vielä? Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastetaanko puuhevosia vielä?   Harrastetaanko puuhevosia vielä? EmptySu Marras 20, 2011 4:18 pm

kyllähän puuhevosia vielä harrastetaan, enemmän nuo keppihevoset ovat vallanneet alaa... Olisin myös kiinnostunut ; )
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.khtniittyjoki.nettisivu.org
Sponsored content





Harrastetaanko puuhevosia vielä? Empty
ViestiAihe: Vs: Harrastetaanko puuhevosia vielä?   Harrastetaanko puuhevosia vielä? Empty

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Harrastetaanko puuhevosia vielä?
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Tammilaakson keppi- ja puuhevosfoorumi :: keppihevoset, puuhevoset ja muuta jutusteltavaa. :: Keppi- ja puuhevoset :: Puuhevoset-
Siirry: